Jesus blev valgt til at være vores Frelser
BNP-hæftet April 2006, forslag nr. 1

Lav en kopi af Evangelisk Kunst nr. 233 og klip det i fem puslespilsbrikker.

Skriv navnene på følgende billeder bag på brikkerne: Evangelisk Kunst nr.227, 230, 231, 232 og 234.
Drøft det, som børnene kan gøre for sig selv, som fx.

Forklar derpå, at Jesus gjorde noget for os, som vi ikke kan gøre for os selv.
Vis billederne fra Evangelisk Kunst nr. og fortæl om Jesu Kristi forsoning og opstandelse.

Bed hver klasse om at vælge en puslespilsbrik, læse bagsiden, finde billedet, det er taget fra og føje brikken til puslespillet.

Læs Joh 20:10-18. Hjælp børnene med at lære den tredje trosartikel udenad (3. trosartikel).

 

 

Brug forskellige steder i lokalet til at undervise
i handlefrihed* og omvendelse (se »Aktivitetssteder
«, UDSK, s. 159).
1. sted: Læs eller fortæl en historie om omvendelse.
2. sted: Spil »Lad ringen vandre«. Sæt ringen på
en snor og bind enderne af snoren sammen. Få
børnene til at holde fast på snoren og stå i en
kreds. Spil musik, mens børnene lader ringen
vandre ad snoren. Når musikken stopper, så få
det barn, som har ringen, til at besvare et spørgsmål
om valg og ansvarlighed*, som fx: »Jeg slog
en tallerken i stykker. Jeg kunne skyde skylden
på min lillesøster. Hvad bør jeg gøre?« Tilpas
spørgsmålene til barnets alder. Gentag denne
leg, så længe tiden tillader.
3. sted: Lær sangen »Omvendelse« (Lille Liahona,
okt. 2004, s. L16).