(BS 56) Helligånden, 2. vers 
(af Pia Koch)
  • Fremstil 5 blomster hvor der i blomsterhovedet står enten: HVEM, HVOR, HVAD, HVORFOR, HVORNÅR. Bagpå disser blomster skrives nu disse spørgsmål:
    1. Hvem døbte Jesus Kristus?
    2. Hvor blev Jesus døbt?
    3. Hvad er nedsænkning?
    4. Hvorfor blev Jesus døbt?
    5. Hvornår kan vi blive døbt?
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Bed 5 børn komme frem på skift. Lad dem trække en blomst. Læs spørgsmålet på blomsten. Spørg børnene om de kan svare på spørgsmålet.

    HVEM: Hvem døbte Jesus Kristus? (Johannes døberen)

    HVOR: Hvor blev Jesus døbt? (I Jordanfloden)

    HVAD: Hvad er nedsænkning? (At blive fuldstændig dækket af vand)

    HVORFOR: Hvorfor blev Jesus døbt? (For at adlyde vor himmelske Faders befaling og sætte et eksempel for os)

    HVORNÅR: Hvornår kan vi blive døbt? (Når vi er otte år)

    Når nu I tænker på svarene på disse spørgsmål kender I da nogle sange, hvor disse svar indgår?("Når jeg engang bli´r otte år" og"Jesus kom til Jordanfloden")

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    SYNG: Når jeg engang bli´r otte år & Jesus kom til Jordanfloden"

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Fortæle historien om Boyd K. Packer og hans tur til Afrika. (S.79 i "Fællestid i primary")

    Når vi er blevet døbt får vi Helligånden.

    En gang imellem overhører vi måske Helligånden, fordi vi ikke tror på hvad den fortæller os.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Tampen brænder.

    Imens synges 1. vers af "Helligånden" . Vi kan lege den et par gange, alt efter hvordan det går.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Omdel ordstrimler med til 2. vers af HELLIGÅNDEN. Del evt. børnene op i hold, så de kan hjælpes af. Børnene pusler så verset rigtigt sammen.

    SYNG: 2. vers af Helligånden.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Lad evt. sanglederen få resten af tiden.