Profet Aktivitets dag
(af Pat Deru)

Noa & Arken:
Forberedelse: Find billeder som passer til historien om Noa. Find et dyre-huskepsillet.
Aktivitet: Fortæl historien om Noa (med billeder på tavlen). Spil derefter huskepsillet. (et med dyr)
 

David & Goliat:
Forberedelse: vi tegnede Goliat i fuld størrelse på papir og tapede han derpå op på væggen. Balloner blev sat overalt på ham.
Aktivitet: Børnene fik så lov til at kaste pile efter ballonerne. (Vi kunne ikke finde slynge/sten!!!)
 

Moroni:
Forberedelse: En person klædt som Kaptajn Moroni med sværd og det hele. Håndklæde til hvert barn. Vandbaseret maling + sort tush pen.
Aktivitet: Vores biskop kom klædt som Kaptajn Moroni og fortalte børnene om Frihedens banner. Børnene fik derpå lov til at lave deres egne banner af håndklæder. Dette er hvad de skrev: Jeg vil følge profeten. Under det skrevne, satte de deres håndaftryk.

Joseph Smith:
Forberedelse: Medbring træpinde til legen.
Aktivitet: Vi fortalte om hvordan Joseph Smith var en stærk dreng. Hvor meget han holdt af at lege med børn. Vi legede derpå: “stick pull”
“Stick pull” leges på følgende måde: 2 børnene sidder overfor hinanden. Deres fødder skal røre hinaden. De har en træpind som de begge holder i. Ved hjælp af denne træpind, skal de nu forsøge at trække sig op. Når en står ~ vil den anden ligge...
 

David O McKay:
Forberedelse: Medbring tøj der er ALT for stort til børnene. Find historier fra Prs. McKays barndom + ungdom.
Aktivitet: Vi fortalte historier fra da Prs. McKay var en lille dreng og fra da han tog på mission. Missionærarbejdet var meget vigtigt for ham. Historierne fandt vi i “Boys Who Became Prophets". Børnene iklædte sig det ALT for store tøj ~ tøj som de en dag vil kunne passe, når de er missionærer ~ i dette tøj legede de missionær-stafetløb.
 

Nephi:
Forberedelse: En person klædt som Nephi, med en brækket bue... “Guldplader” til hvert barn + noget at skrive med.
Aktivitet: En bror kom klædt som Nephi og fortalte om Guldpladerne og om de vidnesbyrd profeterne har skrevet deri. Giv børnene et sæt “Guldplader” og en kode de skal “knække”.