“KOM OG RAM SKRIFTSTEDSBØLGEN”
Debbie, Californien

(kvartalsaktivitet - vandaktivitet/historie m. 4 stationer)

Lamanitten Samuel, på bymuren

Efter at have hørt historien om Lamanitten Samuel, deles børnene i 2 grupper. Den ene gruppe står/sidder på nogle borde, som forestiller bymuren. Her vil de synge verset fra sangen ”Mormons Bog beretter” som handler om Lamanitten Samuel, medens de andre sprøjter på dem med vandpistoler. Bagefter bytter de.

(Lad børnene medbringe deres egne vandpistoler!!!)

Moses deler det Røde Hav - Tovtrækning

Efter at have hørt historien om Moses og hvordan han delte det Røde Hav, del da børnene op i 2 hold - et hold på hver side af en ”børne-svømmingpool”.

og lad dem lave tovtrækning indtil det ene hold ender oppe i poolen.

Helaman og hans 2000 unge krigere vandballon-kamp!

Efter at have hørt historien om Helaman og hans 2000 unge krigere del da børnene op i 2 hold - det ene hold repræsenterer Lamaniterne, det andet hold de 2000 (Ammoniter sammen med Nephiterne) giv hvert barn et antal vandballoner og lad dem begynde!!!

Mal evt. børnene der forestiller lamaniterne i ansigtet, så de kan se hvem der er på hvilket hold.

På rejse i ørkenen - stafet løb.

Fortæl historien om Lehi og hans families rejse i ørkenen.

Del børnene i 2 hold. Lad dem stå på 2 rækker. Hvert hold har en balje med vand foran sig. For enden af den distance du måtte ønske de skal løbe, er der to tomme baljer (et til hvert hold). Holdene skal nu inden for aftalt tid, forsøge at få mest vand fra den fyldte balje - over i den tomme balje....Holdet med mest vand vinder. Prøv at flette ind hvor vigtig vand er i ørkenen.

 

Vi beregner ca. 25 min. ved hver station. (10 min til historie, 15 min til aktivitet).

Børnene deles op i 4 hold. De roterer mellem de 4 stationer.

Historierne fandt jeg på LDS’ webside under gamle Friend magasiner. Vi har bedt lærerne klæde sig ud, så de passer til den person de beskriver.

Til slut vil vi sidde og spise nogle slikpinde....